Articles Stat:
Number of Articles: 48Number of Proceeding pages: 825
Papers View: 68023
Survey of Texts and Refrences on Philosophy, Kalam, religion and Mysticism (ASMA)
Survey of Texts and Refrences on Philosophy, Kalam, religion and Mysticism (ASMA) In date 2005-04-19 by ,پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي in City Qom was held. please refer to the following link to download all the papers of conference proceedings: _PROCEEDINGS Survey of Texts and Refrences on Philosophy, Kalam, religion and Mysticism (ASMA)
Copyright © 2016 - All Rights Reserved - Symposia
Accepted papers in Survey of Texts and Refrences on Philosophy, Kalam, religion and Mysticism (ASMA)
بررسی ضعفها و راهکارهای برنامه ای و متنی فلسفه و کلام
اموزش فلسفه و روشهای بهبود آن
مقایسه ای میان چندمتن اموزش فلسفه در مراکز اموزشی غرب و ایران
ملاحظاتی در مبادی نظری تدوین و نگارش تاریخ فلسفه در دوره اسلامی
چرا فهم فلسفی در فرهنگ اسلامی عمومیت پیدا نکرده است؟
مقدمه ای برفلسفه تاریخ فلسفه ا سلامی تاملاتی در مبادی و پیش فرضهای تدوین تاریخ فلسفه اسلامی
اموزش فلسفه در المان
دنیا و اخرت در نهج البلاغه و دیوان امام علی (ع)
ضرورت اموزش سیستمی در فلسفه اسلامی
اهمیت و لزوم درس منتخب فلسفی و کلامی به زبان فارسی
طرح واره متن اموزشی فلسفه غرب
بازخوانی متون درسی مبانی عرفان و تصوف
گامی به سوی فلسفه اسلامی
تحلیل و بررسی دیدگاه شرق شناسان درباره ارای محی الدین ابن عربی
بررسی موارد قوت و ضعف مجلد نخست از تاریخ فلسفه کاپلستن به عنوان کتابی درسی برای دو درس چهار واحدی تاریخ فلسفه یونان (1) و یونان (2) و ذکر برخی شرایط لازم برای کتابی که میتواند شایسته چنین درسی باشد
وضعیت متون اموزشی در حوزه ادیان
نقدی بر ترجمه متون دینی : قرانی
ضرورت تنقیح متون قدیمی و اصلی اموزشی (کاستی و محدودیتها)
نگاهی به وضعیت اموزشی سنت فلسفی ایده الیسم المانی
نگاهی تاریخی درباره ترجمه و تصحیح متون
نواوری در ارتباط با منابع فلسفی، کلامی ، ادیانی و عرفانی با حوزه شناختی کودکان، نوجوانان و جوانان جامعه امروزی
الگوهای سنتی وجدید اموزش فلسفه اسلامی
تعمیم یا توسعه منطق سیاه و سفید
ضرورتهای و اولویتهای پژوهش و تدوین متون جدید در عرصه عرفان
متون درسی فلسفه اسلامی و متون فلسفه غربی و تاریخهای فلسفه
ضرورتها و اولویتهای پژوهش و تدوین متون در عرصه های فلسفه، کلام، ادیان و عرفان
پویایی فلسفه اسلامی و راهکارهای آن
فلسفه تطبیقی و تطبیق فلسفی
ضعف ساختاری کلام اسلام و تاثیر آن بر بی جاذبگی متون درسی افات نظام مند نبودن کلام اسلامی
اسفار، از دایره المعارفی فلسفی تا متنی اموزشی
استانداردسازی اموزش فلسفه در دانشگاه
بایستگی های کنونی فلسفه اسلامی
ترجمه واژه های بیگانه
ضرورت وحدت علوم انسانی و علوم طبیعی
ضرورت بهره گیری از پژوهشهای تاریخی در بررسیهای کلامی، فلسفی ، عرفانی و دین پژوهی
اسیب شناسی تدریس زبان انگلیسی در گروههای فلسفه
راهکارهای دستیابی به مدیریت اموزشی پیشرو
نظامهای منطق نگاری در ترازوی اثربخشی
بررسی وضعیت منابع موجود در تاریخ کلام اسلامی
نیچه در ایینه اندیشه ایرانیان
بایسته ها و شایسته های متون اموزشی فلسفی پرسشهایی حول محور وضعیت موجود متون اموزشی فلسفی و وضعیت مطلوب
ابن سینا و مراحل تکوینی سنت های فلسفی و علمی غرب
مولفه های نقد و تحول در نگارش متون منطقی برای اموزشهای دانشگاهی کشور در حوزه علوم انسانی
مسئله علوم انسانی در وضعیت تلاقی فرهنگی
نقش استاد در گزینش و تدوین متون برای اموزش فلسفه
نگرش اصولی در باب محتوی، روش تدریس و تعریف فلسفه
نقدی بر کتابها و کلاسهای درسی علوم انسانی (فلسفه و عرفان)
مشکلات معرفت شناختی و روشی در کتابهای درسی