Articles Stat:
Number of Articles: 47Number of Proceeding pages: 663
Papers View: 66927
National Conference on Calligraphy and Painting
National Conference on Calligraphy and Painting In date 2019-04-16 by Isfahan University of Art, in City Isfahan was held. please refer to the following link to download all the papers of conference proceedings: _PROCEEDINGS National Conference on Calligraphy and Painting
Copyright © 2016 - All Rights Reserved - Symposia
Accepted papers in National Conference on Calligraphy and Painting
بررسی تحولات سرپوش مردان در نگاره های عصر صفویه، بر اساس تحلیل منتخبی از نگاره ها
کتیبه های خطی در مسجد جامع فرومد
مطالعه تطبیقی و تاثیر نقوش گیاهی کارهای لاکی ایران بر هند
بازشناسی ساختاری نگاره هایی با موضوع دیدار لیلی و مجنون در دوره صفوی
بازتعریفی از واژگان حوزهی نوشتار و خط در هنرهای اسلامی
مطالعه میزان تاثیر تفکرات معتزله و اشاعره در تزئینات شاهنامه فلورانس
تعامل کتیبه ها با تزیینات گیاهی و هندسی در محراب های گچبری قرن هشتم هجری در ایران
بازنمایی هویت ملی در آثار نقاشی خط فرامرز پیلارام
طبقه بندی موضوعی دیوارنگاره های روایی امامزاده یزدلان کاشان متعلق به دوره قاجار
سبک هنری صادقی بیک افشار و تحولی در مکتب نقاشی قزوین
شناسایی و دسته بندی نقوش هندسی در آثار شاخص منبت تیموری
معرفی مجنون رفیقی هروی و بررسی نقش او در تدوین رسالات خوشنویسی
نقد فرمالیستی سه نگاره جامع التواریخ با محوریت حضرت محمد (ص)؛ وحی، حل مشکل سنگ سیاه در کعبه توسط حضرت محمد، معراج
گونه شناسی فرم و محتوا در تزئینات خط گلزار
بازشناسی جایگاه انسان در شاهنامه دموت در نگارگری مکتب تبریز اول (ایلخانی)
تحلیل بصری نگاره های غنایی در منظومه هفت گنبد بهرام گور
مبانی حکمی زیبایی شناسی عناصر به کار رفته درفضای نگارگری ایرانی اسلامی
ریخت شناسی نگاره ابوزید در سن میانسالی از کتاب مقامات حریری نسخه شفر محفوظ در کتابخانه ملی فرانسه
قابلیت های ساختاری خط کوفی در طراحی پوستربا رویکردی به خط کوفی بنایی، کوفی مشرقی و کوفی مغربی
مخاطب و لزوم نگاه پدیدارشناسانه او به آثار هنر خوشنویسی
مطالعه تطبیقی صورت های فلکی باستانی در منتخبی از آثار هنری دوره قاجار
مطالعه تطبیقی آثار نگارگران اصفهان و تهران در دوره معاصر از لحاظ فرم و ساختار (از 1300 تا 1390 ه.ش)
مطالعه حکمی نقوش کاشی کاری سردر مدارس مرکزی ایران در عصر صفوی و قاجار
خوانش پدیدارشناختی رنگ سیاه در یک صفحه سیاه مشق دوره ی قاجار با تکیه بر آراء شیخ محمود شبستری
تطبیق نماد شجاعت در شاهنامه ی فردوسی و خاوران نامه ی ابن حسام با تاکید بر شخصیت و نقش رستم و حضرت علی (ع)
بررسی گونه شناسی جلدهای پارچه ای نسخه های خطی
تعامل خوشنویسی و صفحه آرایی در کتاب های مکتب شیراز قرن 7، 8 و 9 هجری
خوانش تطبیقی نمادها و نقش مایه های فرش رستم و اکوان دیو و نگارگری آن با توجه به آراء کانت
تبیین قاعده ی کرسی قلم نستعلیق با تاکید بر آثار میرعماد
شناخت تغییرات کتیبه های نمای بیرونی گنبد مسجد شیخ لطف الله بر اساس منابع تصویری
بررسی کتیبه های مسجد مشیرالملک شیراز
بررسی تطبیقی عناصر شیعی در نگاره های معراج مربوط به آثار احمد موسی، میر حیدر، فرهاد و سلطان محمد
بررسی و نشانه شناسی آثار محمود فرشچیان از دیدگاه زیبایی شناسی افلاطون و ارسطو
مطالعه تطبیقی چهار نمونه از نقش مایه های شمسه قرآن های صفوی با ترنج قالی های همان دوره
شرایط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران و نقش آن بر پیدایش و تکامل خط نستعلیق
بررسی و مطالعه بصری آثار محمدشفیع حسینی هروی (شفیعا)
تصویرگری مضامین شاهنامه در نقوش سفال مینایی
مطالعه مضمونی کتیبه های سفال مینایی ایران در دوره میانی اسلامی
کاوشی در کتیبه نویسی در دوره عثمانی با نگاه به شیوه مصطفی راقم و سامی افندی
بررسی حد واقع گرایی در نگارهه ای کمال الدین بهزاد، بر اساس همگونی مطرح در نظرات میشل فوکو و شباهت های خانوادگی مطرح در نظرات لودویگ ویتگنشتاین
بازشناخت اخلاق حرفه ای هنرمندان سنتی در متون صنفی
خوانش نگاره مستی لاهوتی و ناسوتی اثر سلطان محمد براساس نظریه پانوفسکی
ایجاد اثری روایی با حفظ چکیده نگاری در شاهنامه بایسنقری؛ نگاره کشته شدن ارجاسب توسط اسفندیار
گونه شناسی کتیبه های منار علی و مسجد علی اصفهان
رنگ از نظر عرفا و بررسی آن در نقاشی خیالی نگاری با محوریت عاشورا
بازشناسی ساختاری نقش و جایگاه درخت در نگاره های گلگشتی در طبیعت در تالار مرکزی چهلستون با تاکید بر جنس آن
شناسایی و طبقه بندی نقوش هندسی در نگاره های شاهنامه طهماسبی