Articles Stat:
Number of Articles: 83Number of Proceeding pages: 1930
Papers View: 60870
Second National Congress of the Humanities
Second National Congress of the Humanities In date 2012-01-04 by Institute for Humanities and Cultural Studies,پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي in City Tehran was held. please refer to the following link to download all the papers of conference proceedings: _PROCEEDINGS Second National Congress of the Humanities
Copyright © 2016 - All Rights Reserved - Symposia
Accepted papers in Second National Congress of the Humanities
آشنایی با متون تاریخی به زبان فارسی،آسیب شناسی و راهکارها
مرثیه سرایان مشهور اردو و ابتکارات آنها در این نوع ادبی
علوم انسانی و میراث تمدن اسلامی: کاربردی سازی میراث فلسفی اسلامی در نظام آموزش و پژوهش کشور در حوزه علوم انسانی
آسیب شناسی اصطلاحات بیگانه در عرصه نقد ادبیات معاصر فارسی
مبانی رویکردی مبتنی بر جهان بینی اسلامی به ماهیت زبان
آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان گامی به سوی جهانی سازی فرهنگ ایرانی
شناخت جهان متن به عنوان پایه نقد ادبی
بررسی و نقد کتاب های درسی دانشگاهی نمونه: کتاب جواهر البلاغه تألیف احمد الهاشمی
تحلیل محتوای کتاب های فارسی مدارس ایران از نظر میزان کاربرد واژه های حامل خشونت و واژههای حامل ملایمت و صلح
نقد تاریخ پژوهی متداول و تبیین روش تاریخ پژوهی کلامی شیعی؛ مبتنی بر قرآن و حدیث و اصول کلامی شیعه (مطالعه موردی، صلح حدیبیه، کتاب تاریخ ایران و جهان ( 1)، سال دوم متوسطه انسانی)
آسیب شناسی تفکر آرمانشهر در تمدن اسلامی و رویکردهای متفکران مسلمان
جایگاه تحلیل گفتمان در واکاوی متون ادب فارسی
تغییرو تحول برنامه درسی رشته زبان و ادبیات روسی در دانشگاههای ایران
بازخوانی ابن رشد در اندیشه سیاسی نواعتزالی
درآمدی بر مبانی انسان شناسی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
تحقق علم نافع، راهبردی بنیادین در اصلاح و اعتلای علمی کشور
الگویی درباره نظارت و کنترل در مدیریت اسلامی
مبانی اسلامی حقوق انسانی با تأکید بر رویکرد انسان شناسی حقوقی
فنبازار تخصصی، ضرورت تجاریسازی وتوسعه فناوری علوم انسانی
واکاوی مؤلفه های هویت ملی در پایان نامه های دانشجویی
برنامه های پیشنهادی جهت برنامه ریزی در راستای تحول علوم انسانی به ویژه رشته حقوق
قرآن، حیات معقول و علوم انسانی یا مدلی برای علوم انسانی اسلامی ایرانی
آسیب شناسی علوم انسانی اسلامی
مروری بر بایدها و کارکردهای نظام آموزش در آغاز هزاره سوم
سواد هیجانی، مفهومی زیرساختی وفراموش شده در آموزش
سیمای علوم انسانی در مطالعات آمایش آموزش عالی کشور: مورد استان خراسان رضوی
آموزش و پژوهش میان رشته ای در جغرافیای تاریخی
الگوی مدیریت دانش/ مدیریت ساخت شناخت،شکوفایی خلاقیت و نوآوری در آموزش علوم انسانی و علوم دیگر
مسئله محوری و روش شناسی انتقادی در محتوای درسی علوم انسانیبا هدف کارسازی کردن آن
جایگاه تاریخ در گفتمان سیاسی حاکمیت پهلوی اول
کاربست فرضیه در پ ژوهش های تاریخی
بررسی مروری جایگاه تفکر انتقادی و خلاق در تعلیم وتربیت دانشگاهی و کاربست آن در برنامه ریزی درسی
دانشگاه اسلامی، مؤلفهها و راهبردها
بررسی میزان آشنایی و پایبندی دانش آموزان ایرانی پایه ی سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی در کویت نسبت به هویت ملی
نهادهای آموزشی و ضرورت تحول نگرش درباره ماهیت و روشهای آموزش و پژوهش در علوم انسانی
بررسی راه های بهبود عملکرد پژوهشی اعضای هیأت علمی در علوم انسانی
بررسی راهکارهای مشارکت اعضای هیأت علمی دانشگاههای آزاد اسلامی منطقه ی «ز» دربرنامه ریزی درسی دانشگاهی
رویکرد میان رشته ای راهکاری برای تعمیق و غنای پژوهش های تاریخی
پیشنهاد و اعتباریابی الگویی برای اصلاح و بازنگری برنامه های درسی رشته های علوم انسانی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی
علوم انسانی ومساله تغییربررسی ظرفیت های علوم انسانی با تأکید بر روش مطالعه تاریخی
گذار از تاریخ نگاری سیاسی
آسیب شناسی تاثیر تحولات سیاسی بر محتوای کتاب های درسی تاریخ معاصر ایران ( 1388 - 1358) با رویکردی تطبیقی به کتاب های درسی تاریخ ایران پیش از انقلاب
مبانی انسان شناختی علوم انسانی بومی
ویژگی های ساختاری اثربخش برای نگارش کتاب های درسی دانشگاهی
آموزش تاریخ در علوم سیاسی (مطالعه موردی درس تاریخ تحولات ایران)
باز اندیشی ساختار و محتوای درس پول و بانکداری در ایران
تاملی در آموزش دانش تاریخ در ایران با تاکید بر دوره پس از انقلاب فرهنگی
نقد نظام پژوهش در علوم انسانی
مقایسه تطبیقی و تحلیلی برنامه های درسی رشته علوم تربیتی در ایران و آلمان
پیشنهاد چارچوبی برای تدوین یک کتاب درسی مطلوب اقتصاد کلان
نحوه مطالعات تطبیقی حوزه علوم انسانی التقاط، تفکیک یا تلفیق
آسیب شناسی برنامه ها و سرفصل های درسی علوم انسانی از منظر دینی (رشته علوم تربیتی در دوره کارشناسی)
بررسی مقایسهای جایگاه علوم انسانی دربرنامه درسی اگزیستانسیالیستی و اسلامی
مقایسه تحلیلی کتاب های درسی سال چهارم ابتدایی در نظام آموزش و پرورش ایران براساس مؤلفه های جهانی برنامه ریزی درسی
نقد و بررسی مبانی رو ششناختی کتاب های روان شناسی،جامعه شناسی و اقتصاد دوره دبیرستان
یادگیری پژوهش محور برای پرورش روحیه تحقیق و تتبع در دانشجویان
جایگاه و اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت در بازنگری و تحول علوم انسانی
علم، دانش و اعتقاد دینی در محتوای دروس علوم انسانی
آموزش مسئله محور از طریق فضاهای یادگیری الکترونیکی
روش شناسی مناسب در تدوین دروس علوم انسانی بر مبنای منطق فازی
طراحی الگوی مطلوب برنامه درسی تربیت اجتماعی مبتنی برقرآن وروایات در دوره ابتدائی
تحلیل محتوای سؤالات آزمون پایانی دروس رشته های علوم انسانی دانشگاه پیام نور از حیث تطابق با انتظارات حیطه شناختی
تبیین رویکرد مسأله محوری در محتوای کتب علوم انسانی دوره متوسطه جمهوری اسلامی ایران
بررسی و تبیین عملکرد پژوهشی مراکز مطالعات فرهنگی اجتماعی با مجوز قطعی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
مطالعات فرهنگی دانشگاهی در ایران: دستاوردها، چالشها و افق ها
جامعه شناسی اسلامی در ایران
علوم انسانی (جامعه شناسی) به عنوان عامل تغذیه کننده رسانه های جمعی
تعاملات بین کنشگران علمی: پیش زمینه اجتماعی نوآوری و بوم یسازی علوم انسانی در ایران
علوم موفق، علوم ناموفق: چالش های موجود در اثر عدم توازن در رشد علوم انسانی و علوم پایه
علوم اجتماعی و نظام برنامه ریزی آموزش عالی
تحول در علوم انسانی با استفاده از الگوی اجتماع پژوهشی
تشدید و تعمیق آسیب های اجتماعی با تأکید برتفکر اجتماعی غیراسلامی غیربومی
درباره شرایط امکان اشتغال به علوم انسانی
نقش علوم انسانی و اجتماعی در کاهش مفاسد اقتصادی در پروژه های عمرانی ملی
علوم انسانی: ساماندهنده و هدایتگر فعالیتهای جامعه
تأملی در جایگاه علوم انسانی در خلق فضای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
تأملی بر موانع تطابق جامع هشناسی با شرایط اجتماعی جامعه ایران (تنگناهای جامعه شناسی مساله گرا در ایران و راه های برون رفت از آن)
علوم انسانی و یگانگی معرفت
جایگاه و نقش تفکر انتقادی در ارتقای علوم انسانی:ضرورت ها، راهکارها و پیامدها
بومی شدن یا اسلامی شدن علوم انسانی و اجتماعی:ایجاد علم جدید یا رویکرد جدید (مواجهه دو رویکرد تمامت خواه و تکثرگرا)
روش های کمی و کاربرد آن در بررسی منابع تاریخ نگاری سنتی ایران (بر مبنای مدل پیشنهادی رودیک فلود)
مسیرهای تعامل و تعارض تفکر اجتماعی در ایران و جهان
نقد ادله مخالفین علم دینی